Thursday 5 December 2013

Gonatt & sov gott!

Nu ska jag snabbt beretta om en idé som jusst nu hänger lite slött sådär på en oanvänd stol i hörnet..Det börjar med en bit vitt bommulls tyg och förhopningsvis slutar med två väldigt olika nattskjortor! 

Först en "stor" gammaldags nattskjorta åt min Lus att mysa i ( men antgligen mäst för mej att mys-titta på, vi får se hur de går med det ), lång med en liten krage och knappar. Sen en pytte liten till hans bejbi docka! Finns en risk att det kryper med en nattmössa också...man vet aldrig.

Det här är delvis en del av min fasination av barn i vuxen kläder och 1800-tals mode, men mäst såg tyget bara ut som det finns en nattskjorta i det.. Får se om jag får ut dem ur tyget nu då...

Känns lite konstigt att skriva på svenska jusst nu..men tänkte att jag ialla fall måste prova..eftersom svenska ändå är mitt riktiga modersmål.

Quick English recap: I'm making adorable nightshirts. The end.


No comments:

Post a Comment